Més informació [ Detall d'activitat

 
1000020511   Dia de la diversitat
2019-2020   Taller. Primària-Secundària
  
   3/10/2019 - 16/4/2020 (15 hores) de h a h
   Drets Socials. Ajuntament de Barcelona
   València 344, entresòl (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Accessos   http://ajuntament.barcelona.cat/dretssocials/ca/content/contacte
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   El Dia de la Diversitat s’adreça a joves estudiants de 12 a 18 anys dels centres educatius de Barcelona i és una proposta pel foment, sensibilització i educació en Drets Humans. A través de jocs, dinàmiques, tallers i diferents propostes d’activitats es donaran a conèixer aquests drets.
Sessió 1 : Sessió de Presentació del projecte i de formació inicial sobre els Drets Humans a Barcelona el dia 3 d’Octubre a les 15h. Dirigida per un/a especialista, per donar elements per al treball a l’aula i a la tutoria (es facilita el dossier de propostes didàctiques).
Sessió 2: “Quins són els drets fonamentals”: Activitat en què es proporcionaran eines al professorat per facilitar la descoberta amb el seu alumnat de quins són els drets fonamentals i les seves vulneracions més habituals, i es presenten les eines per portar a terme l’activitat per a la Guia Jove d’Accions pels Drets Humans. Aquesta sessió es desenvolupa als centres educatius amb un/a educador/a i el professorat responsable del grup en una data acordada prèviament.
Sessió 3: el dia del “Dia de la Diversitat”: Jornada d’un sol dia formativa/vivencial que es durà terme a l’Espai Jove Fontana els dies 22, 23, 24 o 25 d’octubre.. Es desenvoluparà mitjançant activitats dinamitzades per diferents.
entitats i associacions de Barcelona que treballen en matèria de Drets Humans.
Sessió 4: “I jo, què hi puc fer”: Sessió de tancament al centre educatiu posterior al Dia de la Diversitat. En aquesta trobada es continua la creació de l’activitat per a la Guia Jove d’Accions pels Drets Humans en la que s’afavoreix la reflexió i el compromís de l’alumnat per a defensa dels drets i la NO vulneració d’aquest. Aquesta Guia és publicarà a la pàgina web i a les xarxes socials referides al projecte educatiu. Aquesta sessió serà dinamitzada per un/a educador/a i el professorat responsable del grup en una data acordada prèviament.
Sessió 5: Temps destinat al treball a l’aula durant els mesos de desembre de 2018 a febrer de 2019. Es realitza de manera autònoma sota la responsabilitat del/la docent i amb les eines facilitades a les sessions amb l’educador/a.
Sessió 6: Trobada d’intercanvi entre el professorat participant al 6 març de 2019 on es posaran en comú els resultats i experiències obtingudes amb el projecte educatiu.
  
Objectius   Afavorir la reflexió i facilitar eines i recursos educatius, específics i pràctics als i les docents per l’abordatge de la Declaració Universal dels Drets Humans, les seves vulneracions més habituals i els mecanismes de protecció i defensa.
  
Continguts   L’any 1948 l’Assemblea General de les Nacions Unides va signar la declaració́ Universal dels Drets Humans amb l’objectiu que els pobles i nacions sotasignats garantissin la seva aplicació́.
Els Drets Humans serveixen per protegir les persones, ja sigui davant de l’Estat (drets civils i polítics) o creant les condicions necessàries perquè̀ aquestes persones es puguin desenvolupar plenament (drets econòmics, socials i culturals). També́ recullen les necessitats de tots els pobles, o de col·lectius vulnerables o discriminats.
L’Ajuntament de Barcelona fa seus els drets fonamentals amb la Carta de Ciutadania. Drets i Deures de Barcelona, aprovada pel Ple de l’Ajuntament al juliol del 2010. Aquesta norma es fonamenta en la Declaració́ Universal de Drets Humans, la Convenció́ dels Drets dels Infants, la Convenció́ Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, la Constitució́ Espanyola, l’Estatut d’autonomia de Catalunya, la Carta Municipal de Barcelona i la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.
L’any 2009 l’Agència Europea de Drets Fonamentals (FRA) va proposar commemorar la defensa i la NO vulneració dels drets humans entre els i les joves, tots i totes iguals en drets, arreu la Comunitat Europea. Des d’aleshores Barcelona continua treballant per la preservació dels drets de les persones i la transmissió pedagògica dels continguts en l’entorn escolar.
  
Avaluació   Seguiment en la realització de les feines encomanadesi presentació dels resultats de les activitats d’ampliació dins el termini establert.
  
Requisits de  certificació   80% d'Assistència i participació adequada
  
Persones  destinatàries   Professorat de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO; 1r i 2n de BAtxillerat i d'Educació Especial
  
E-mail   gmartinez@bcn.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent